Previous Seminar and Publication

Our FAQ

Please check out the guideline video by clicking here for International Physics Conferences (IPC) and here for SINAFI.
The registration deadline is October 23, 2024. Please complete your registration before the deadline.
No, Participants are allowed to use only one account to register for each type of participant. If you wish to join another type, please create a new account using a different email address.
Yes, the seminar is designed as a hybrid. A virtual attendance option via Zoom will be offered for those who are unable to attend in person. A Zoom link will be sent via WhatsApp once the registration process is complete. Make sure the phone number used during registration has an active WhatsApp account.
The conference schedule includes keynote presentations, parallel sessions, and workshops.
A detailed program will be posted available on the conference website closer to the event date. Additionally, participants will receive a printed version at registration.
We have provided the template used for abstract and full paper in the download menu on the website.
The abstract submission page is only provided for online/offline presenters and participants. If you registered as a workshop participant, you cannot access the abstract submission page. Please contact the committee if you have made a mistake during registration.
You can submit an abstract or paper through the conference website (https://fisika-upi.id/conference/). You will be guided to fill in the personal information in the registration sidebar menu. The abstract can be uploaded after you have submitted the registration data and committees approve your registration. Please pay attention to the timeline and ensure that you submit abstracts and full papers before the deadline.
Abstract, proof of payment, and full paper must be uploaded along with the link where the files are located (eg. gdrive). You can refer to this video (https://youtu.be/4JeooAT3L8w) to upload your files.
There is no registration refund after payment is completed.
You can download the LoA from the abstract menu on the website after the committee approves the payment.
The certificate will be available after the conference on the website.
We issue certificates based on your personal information on the website. Please carefully check your personal information on the registration page and contact the committee if there is any mistake.
Silakan lihat video panduan dengan mengklik di sini untuk International Physics Conferences (IPC) dan di sini SINAFI. Batas waktu pendaftaran adalah 23 Oktober 2024. Harap selesaikan pendaftaran Anda sebelum batas waktu.
Silakan lihat video panduan dengan mengklik di sini untuk International Physics Conferences (IPC) dan di sini SINAFI. Batas waktu pendaftaran adalah 23 Oktober 2024. Harap selesaikan pendaftaran Anda sebelum batas waktu.
Tidak. Peserta hanya dapat menggunakan satu akun untuk mendaftar untuk satu jenis peserta dengan satu abstrak yang dikirimkan. Jika Anda tertarik untuk berpartisipasi dalam jenis konferensi lain atau abstrak yang berbeda, silakan buat akun baru menggunakan email yang berbeda.
Ya, seminar dirancang secara hybrid. Pilihan kehadiran virtual melalui Zoom akan ditawarkan bagi mereka yang tidak dapat hadir secara langsung. Tautan Zoom akan dikirim melalui WhatsApp setelah proses pendaftaran selesai. Pastikan nomor telepon yang digunakan saat pendaftaran memiliki akun WhatsApp yang aktif.
Jadwal seminar mencakup presentasi utama, sesi paralel, dan workshop. Program lebih rinci akan dipublikasikan di situs web mendekati tanggal acara. Selain itu, peserta akan menerima versi cetak saat registrasi.
Jadwal seminar mencakup presentasi utama, sesi paralel, dan workshop. Program lebih rinci akan dipublikasikan di situs web mendekati tanggal acara. Selain itu, peserta akan menerima versi cetak saat registrasi.
Kami telah menyediakan template yang digunakan untuk abstrak dan full paper di menu download di website.
Laman penyerahan abstrak hanya disediakan untuk penyaji dan peserta online/offline. Apabila anda mendaftar sebagai peserta workshop, anda tidak dapat mengakses lama penyerahan abstrak. Mohon hubungi panitia jika terdapat kesalahan selama pendaftaran.
Anda dapat mengirimkan abstrak atau makalah melalui situs web (https://fisika-upi.id/conference/). Anda akan dipandu untuk mengisi data diri di menu sidebar pendaftaran. Abstrak dapat diunggah setelah Anda mengirimkan data pendaftaran dan panitia menyetujui pendaftaran Anda. Harap perhatikan timeline dan pastikan Anda mengirimkan abstrak dan full paper sebelum batas waktu.
Abstrak, bukti pembayaran, dan makalah lengkap harus diunggah dengan menyertakan tautan tempat file berada (misalnya gdrive). Anda dapat merujuk ke video ini (https://youtu.be/4JeooAT3L8w) untuk mengunggah file Anda.
Tidak ada pengembalian uang pendaftaran setelah pembayaran selesai.
Anda dapat mengunduh LoA dari menu abstrak di situs web setelah panitia menyetujui pembayaran.
Biaya pendaftaran dan publikasi dapat ditemukan di sini (https://fisika-upi.id/conference/payment.php).
Sertifikat akan tersedia setelah seminar di website.
Kami menerbitkan sertifikat berdasarkan data pribadi Anda yang tertera di situs web. Mohon periksa dengan saksama data pribadi Anda di halaman pendaftaran dan hubungi panitia jika ada kesalahan.